Jak zlepšit držení těla? Třeba nošením pohodlného batohu!

2.10.2018, 09:17

Hrbíte se nebo vám ujíždí páteř? Jak jednoduše natrénovat správné držení těla? Pokud budete dodržovat pár těchto rad, uleví se vám a ještě vás nebude trápit to, že vypadáte silnější, než jste. Tak jdeme na to!

Sledujte se, kde můžete 

Zrcadlo by se mělo stát alespoň na nějaký čas vaším nejlepším kamarádem. Než odejdete z domu, zkontrolujte, zda jdete vzpřímeně. Na držení těla dohlížejte i po ránu nebo kdykoliv, kdy se vám naskytne možnost pohledu do zrcadla. 

Trénink sezení

Natrénovat byste měli i sezení. Lidé se ještě častěji než při chůzi hrbí u pracovního stolu nebo při práci s počítačem. Sedět byste měli tak, aby vaše záda byla opřená o opěradlo židle. Neměli byste být posazeni jen na jejím krajíčku. Pořádně se nejprve opřete a pokud máte polohovací židli, nastavte ji tak, abyste se dotýkali země plnými chodidly. Úhel mezi koleny by měl být pravý. 

Pauzy a protažení 

Nikdo nevydrží stát v pozoru ani sedět korektně dlouho. Základem správného držení těla je protažení a taky přestávka. Poté, co setrváváte v jedné pozici déle než hodinu, byste měli alespoň na minutu vstát a protáhnout se. Pokud často sedíte, zaměřte se samozřejmě na protažení nohou, ale taky krku a ramen. V případě stojné pozice řádně procvičte záda a nohy. 

Cvičte 

Protažením mezi činnostmi to nekončí. Pro správné držení těla se doporučuje posilovat zejména střed těla. Jde o oblast od hrudního koše asi po polovinu stehen. Jak s touto částí těla pracovat? Pomohou vám komplexní cviky jógy, taky pravidelné lekce pilates i jiné pohybové aktivity. 

Je důležité, jak spíte

V posteli byste správně měli trávit zhruba třetinu dne. To je dost dlouhá doba, nemyslíte? Proto i před spaním je dobré zkontrolovat pozici, ve které usínáte. Při spaní na boku je nutné podepřít si hlavu vyšším polštářem, který zajistí krční páteř. Pro narovnání zad pomáhá taky polštář mezi koleny. Pokud máte problémy s držením těla, nikdy nespěte na břiše. 

Batoh je nejlepším řešením zátěže 

Je září, čas, kdy vaše děti putují do školy. I na ně myslete při výběru správné školní tašky. Taky vy, pokud s sebou nosíte často větší obnos, byste měli dbát zejména na pohodlnost. Sice jsou teď v módě nejrůznější crossbody, mějte ale na paměti především zdraví a objemnější náklady přesouvejte z kabelky do batohu. 

Pánsky batoh černo-šedý - Diviley Peter

Trendy vroubkovaná crossbody kabelka šedá metalíza - Delami Raelyn

Věděli jste, že váha nákladu na zádech by neměla přesahovat 10% váhy dítěte? Ani dospělý jedinec by každodenně neměl nosit na zádech více než desetinu toho, co váží. Schválně vyzkoušejte, jak jste na tom se svým zavazadlem do práce. Splňujete toto pravidlo? 

Myslete na to, že není batoh jako batoh. Moderní ,,pytlíky‘‘ na záda se hodí pro nošení sportovních pomůcek nikoliv velkého břemena. Správný batoh by měl mít pevná a nejlépe i vyztužená záda. Jeho popruhy by se neměly do ramen nijak zařezávat, měly by být pokud možno vypolstrované. Dobrý batoh musí na zádech sedět rovně, to je asi samozřejmé. 

Hodil by se vám tip na perfektní batoh splňující všechny předpoklady? Máte si z čeho vybírat. Značka Diviley jich má pro vás hned několik! 

Černý sportovní batoh - Diviley Mandy