Bolí vás záda? Špatně nošená kabelka ničí páteř. Noste ji správně!

21.8.2016, 15:07

Bolest páteře je problém, s kterým se mnoho z nás potýká. Zdravotní potíže nám přináší především nedostatek pohybu a sedavý způsob života. Avšak svůj zdravotní stav zhoršujeme i nevhodným nošením tašek a kabel. Prozradíme vám, na co si dát pozor, aby vaše páteř zbytečně netrpěla.

Čím lehčí, tím lepší

Nenoste těžká břemena. Nejste žádný mezek ani mula. Pokud neplánujete kariéru vzpěračky, tak se raději zbytečné zátěži vyhněte. Čím lehčí kabelku nosíte, tím více vám vaše páteř vám poděkuje. Správně byste měla nosit zátěž o váze maximálně 15% vaší tělesné hmotnosti. Přílišnou záteží si přivodíte změnu držení těla a potíže s páteří. Noste v kabelce jen to nejnutnější. Na větší nákup si raději zajeďte autem.

Změna je zdraví!

Říkává se, že změna je život. V našem případě platí, že změna je zdraví. Nezatěžujte jednostranně svou páteř. Kabelku přes rameno noste střídavě na jednom i druhém rameni. Zvláště u casual kabelek můžete využít nošení křížem přes hrudník, čímž se bráníte vychýlení páteře. Navíc jde o módní trend, takže budete in. Crossbody kabelky jsou pro vaši páteř ideální. Velmi praktická a pohodlná je např. Hexagona Nina nebo David Jones Keri.

I batůžek je řešení

Kromě crossbody kabelek jsou zdravotně bezpečné jakékoliv kabelky menších rozměrů nebo batůžky. Obvykle si batoh bereme na výlet do přírody. Pro vycházku do města nejsou svým designem batůžky příliš vhodné. Exisuje však jistá výjimka v podobě kožených batůžků značky SendiDesign. Jde o městské batůžky pro dámy. Jejich přednost spočívá nejen v elegantním vzhledu a funkčním uzpůsobení. Můžete jej totiž nosit nejen na zádech jako batůžek.
Podle nálady či společenské příležitosti jej můžete nosit přes rameno jako běžnou kabelku. Myslete na svá záda a pořiďte si módní doplněk šetřící vaše zdraví i vy!